Jdi na obsah Jdi na menu
 


Naučte se bruslit!

 

Bruslení se skládá ze 7 základních prvků - oblouky, vlnovky, trojky, protitrojky, zvraty, protizvraty a kličky :) Tak pojďme od začátku 

 

Postoje na jedné noze na místě

Jedná se o cvičení zaměřené zejména na získání rovnováhy na bruslích. Provádíme jej na místě ze základního postoje přenesením váhy těla na jednu nohu. Zpočátku se můžeme přidržovat mantinelu, tyče nebo dopomocné osoby, později již nacvičujeme jednotlivé postoje samostatně. Brusli stojné nohy postavíme přesně pod těžiště těla, tedy kolmo k ledu, přičemž kotník nohy držíme v přirozené poloze, nikoliv vtlačený dovnitř nebo ven. Volnou nohou zaujmeme některou z možných poloh-přednožení pokrčme, zanožení poníž nebo přednožení poníž

 

Zatáčení náklonem obou bruslí

Zatáčení náklonem na obou bruslích patří k nejjednodušším způsobům změny směru jízdy a u začátečníků současně nahrazuje zastavení. Při nácviku dbáme na zvětšěný náklon do středu oblouku a přenášení váhy těla nad jedoucí nohu. Zatáčíme-li vlevo, provedeme podřep únožný pravou, předsuneme mírně levou nohu vpřed a přeneseme na ni váhu těla, současně se vykloníme do středu oblouku (vlevo). Levou brusli držíme při jízdě v postavení na vnější hraně, pravou na vnitřní. Pravým ramenem a paží směřujeme dovnitř oblouku, levým ramenem a paží do zapažení.

 

Souměrné vlnovky vpřed (lyžař)

Při cvičení jízdy vpřed v souměrných vlnovkách necháváme obě nohy ve styku s ledovou plochou, . Začínáme ze základního postoje, mírně se snížíme v kolenou a střídavě pravou a levou nohou provádíme odrazy z vnitřních hran. Brusle nesmíme nechat rozjet příliš od sebe, ale pouze na délku přibližně jednoho chodidla. Střídavě vtáčíme špičky dovnitř a vykreslujeme vlnovky, přičemž plynule propínáme kolena.

 

Nesouměrné vlnovky vpřed (rybičky)

Zaujmeme základní postoj, přičemž vytočíme špičky obou bruslí od sebe, mírně zatlačíme kotníky dovnitř a postavíme brusle na vnitřní hrany. Z popsaného postoje se následně snížíme do podřepu a oběma nohama stejnoměrně provedeme odtlačením vnitřních hran od ledu odraz. Brusle necháme rozjet maximálně na dvě až dvě a půl délky chodidla. Po rozjetí vtočíme špičky bruslí dovnitř a vykreslíme druhou část obloučku. Přitom plynule propínáme nohy v kolenou, po vnitřních hranách přitahujeme brusle k sobě a cvik zakončíme opět v základním postoji. Vykreslená stopa má tvar protilehlých vlnovek. Při cvičení nesouměrných vlnovek zaujímáme dvouoporový postoj, tudíž váhu těla máme rozloženou stejnoměrně na obou nohách. Z tohoto důvodu není cvičení náročné na udržení rovnováhy a je vhodné jej zařazovat mezi první aktivní pohyby bruslaře při jízdě vpřed

 

Jízda v základním postoji, podřepu a dřepu

Při jízdě v základním postoji vpřed dbáme především na správné postavení bruslí pod těžištěm těla a nevtlačování kotníků dovnitř nebo ven. Rovněž se snažíme o měkkou práci nohou v kolenou. Následně procvičujeme jízdu vpřed v podřepu a dřepu. Během jízdy v uvedených postojích s dopomocnou osobou nebo s tyčí se necháme táhnout, později se však již snažíme odrážet z vnitřních hran bruslí samostatně. Tyč nebo ruce dopomocné osoby se při cvičení jízdy v podřepu a dřepu musí přiměřeně snižovat a zvyšovat. Procvičováním získáváme pocit skluzu.

 

Postoj v podřepu a dřepu

Ze základního postoje na místě přecházíme nejprve do podřepu, a poté do dřepu. Kolena protlačujeme vpřed nad špičky bot, mírně předkloníme trup a paže natáhneme do širšího předpažení zevnitř. Prostřednictvím tohoto cvičení dosáhneme měkké práce kolen a odstraníme toporné propnutí, jež je častou chybou nejen u začátečníků

 

První kroky na ledě

Během tohoto prvotního cvičení se snažíme o chůzi po ledě, a to stejným způsobem jako při přípravě mimo led. Zpočátku se můžeme při chůzi přidržovat dopomocné osoby, tyče nebo mantinelu, později zkoušíme chůzi samostatně. Při procvičování dbáme na správný postoj, udržení špiček od sebe, zpevnění kotníků a mírný předklon s podsazenou pánví. Postupně můžeme zařazovat i běh po ledě.

 

Základní postoj

zaujmeme postoj v mírném podřepu, při němž postavíme obě brusle rovnoběžně vedle sebe na vzdálenost šířky chodidla, zpevníme kotníky, protlačíme pánev vpřed a stáhneme zádové i hýžďové svalstvo. Současně přeneseme váhu těla na střední část bruslí, mírně nakloníme trup vpřed a a v prodloužení vzpřímíme hlavu s pohledem vpřed. paže držíme v upažení poníž s rukama otečenými dlaněmi k ledu.

Základní chyby: vtlačení kotníků dovnitř či ven, toporně propnuté nohy v kolenou, váha těla na zadní části bruslí, předklon trupu, skloněná hlava k ledu, zvednuté paže a ramena.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

buy cialis usa cialiswithdapoxetine.com

(cialis tadalafil & dapoxetine, 9. 11. 2021 0:42)

https://cialiswithdapoxetine.com/ cheap cialis

Nevím!

(Jana, 27. 3. 2021 10:18)

Dobrý den
Nejsem moc ohebná ale miluju krasobruslení, a mám 181 cm.
Tak nevím je stli bych to mohla dělat.

Pomoct

(Emma, 26. 3. 2021 15:02)

Ahoj
Jemi 12 let a nevím jestli se vyplati jit na krasobruslení i když jeto můj SEN.

Prosím poraďte!

(Lucka, 19. 11. 2017 17:57)

Ahoj, jmenuji se Lucka a bude mi 13 let já vím že už je asi pozdě ale krasobruslení miluju a bruslit umím dobře umím i provaz a jsem docela ohebná myslíte že bych mohla ještě začít krasobruslit makala bych na sobě je to můj sen ale Mamka říká že už je pozdě! Prosím poraďte

Re: Prosím poraďte!

(Lia, 25. 11. 2017 19:10)

Tak já ti něco povím. Je mi 14 a bruslit umím velmi dobře, dělám jednoduché skoky a zkouším různé sestavy a tak. A včera ke mě na kluzišti přijala jedna paní - trenérka krasobruslení (a bývalá krasobruslařka) a řekla mi že umím bruslit dobře a že jestli chci můžu každou sobotu chodit na kurzy bruslení pro pokročilé, kde by mě učila a potom přejít na a příští sezónu, až mi bude 15 tak že bych mohla na závody! Je to neuvěřitelný a za týden začnu chodit na tréninky. Můj příběh (opravdu pravdivý!) by ti mohl být inspirací, takže už ti řeknu jen jednu věc: NIKDY SE NEVZDÁVEJ!

Re: Prosím poraďte!

(kamila, 10. 8. 2020 20:02)

mě je 14 a uvědomila jsem si že mě to baví a naplňuje a tak jsem začala hubnout každý den chci chodit na led trénovat a kdybych nezvládla závodit tak se nikdy nevzdám takže neposlouchej mámu a nevzdávej se !!
:)

Můžu začít až teď?

(Simča, 7. 12. 2019 18:44)

dobrý den za 5 měsíců mi bude 14 Myslíte si že je zbytečné začít s krasobruslením? Na ledě bruslim, krasobruslařské brusle mam chodím skoro každý víkend v zimě ale Umím jen rychle bruslit a neumím ani brzdit někdy skočím tu otočku ale většinou mám strach ale na ledě se prostě udržím myslíte že není pozdě? Mam to zkusit? a jinak mám 166 cm a 49,5 kg.

Má to šanci?

(Míša, 5. 5. 2019 20:18)

Um..Ahojte,
je mi 13, za pár měsíců 14 a už odmalička jsem byla zapálená do bruslení. Když se nedalo bruslit na kluzišti, bruslila jsem na normálních inlinech, ale nebylo to ono. Na ledě je to prostě nejlepší! Ale teď zpátky k věci. Chtěla bych se zeptat, jestli by to ještě mělo nějaký smysl abych začala. Umím bruslit a někdy si i skočím, ale je to takový ten obyč skok. Popřípadě poradili byste mi nějaký klub?
Moc děkuju<3

Je to k ničemu?

(Taminan, 16. 2. 2019 20:11)

Dobrý den,
Za pár týdnů mi bude 16 a před pár roky jsem se ptala rodičů ,jestli můžu chodit na krasobruslení.Boužél mě nepustili umím,ale základy a pár spinu.Kamarádi mne do toho dost ženou,že mám talent.Myslíte,že to mám skusit?

Skoro 16, je to možné?

(Shiro, 16. 5. 2018 8:40)

Dobrý den.

Za méně než tři týdny mi bude 16 a před rokem jsem se rodičů ptala, jestli nemůžu začít s krasobruslením. Řekli mi, že na to je moc pozdě a že bych to asi nedohnala, takže jsem na to zapomněla. Jenže nedávno mě to zase chytlo.

Na balet nechodím a moje obratnost je pod úroveň středoškoláků (aspoň podle kritérií co my musíme udělat na tělocviku), ale snažím se to vylepšit sama. Různé protahování, skoky a posilování.

Myslíte, že mám ještě šanci?

Jinak jsem se chtěla zeptat na váhu. Mám 168 cm a momentálně 54.6 kilo (bohužel jsem přibrala), bude to problém? Není to moc?

Re: Skoro 16, je to možné?

(Fufu, 16. 2. 2019 18:00)

Ahoj,myslím,že skusit to bude nejlepší

Je to zbytečný?

(Aage, 6. 1. 2019 21:01)

Dobrý den,

Je mi 13 a jsem z Prahy a chtěla bych chodit na krasobruslení jenže si na to přijdu prostě stará. Ptala jsem se kamarádky, protože její mamka byla krasobruslařka a ta kamarádka mi řekla že jestli chci ať to zkusím ale standartní je začít tak ve 4 letech.

Nejsem nijak ohebná a bruslit moc neumím a ani nevím kam bych v Praze mohla chodit protože jsou kurzy buď pro dospělé nebo pro malé děti od 4 let. Neznáte nějaká místa nebo kurzy v Praze?

What causes high blood adversity

(ABleatrilsdist, 8. 10. 2018 23:05)

Pression arterielle est comment dur votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur determination pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang tout au long vos arteres a la prendre facilement de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-or-viagra/

Pomoc

(Teres, 18. 2. 2018 15:53)

Dobrý den,
Chtěla bych se stát krasobruslařkou a je mi 17.
Myslíte, že ještě není pozdě ? Jsem z Havířova.

Re: Pomoc

(Anna, 8. 5. 2018 17:21)

Ahoj

Re: Re: Pomoc

(Anna, 8. 5. 2018 17:23)

Nějak se mi to neposlalo - určitě začni! Ja začala v šestnácti a umím nějaké piruety, salchow, kadet, toeloop a poloviční skoky. Nikdy není pozdě :)

Není pozdě??

(Ani, 1. 4. 2018 21:56)

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli není pozdě začít s krasobruslením, když je mi 13. Už skoro 9 let hraju tenis a nikam to nevede. Sice neumím provaz a nejsem nic ohebná, ale chtěla bych se ujistit, jestli to má cenu a popřípadě bych chtěla zjistit, jestli je do tréninků zapojen balet a gymnastika. Děkuji

Jsem ztracený případ?

(Terka, 21. 1. 2018 13:15)

Dobrý den. Chtěla bych se stat krasobruslařkou, ale je mi 14 let a za pár měsíců mi bude 15 a moc neumím bruslit. Nenašla jsem žádné kurzy s mim věkem, ale nevzdávám se a budu bojovat. I kdybych na ledě měla trávit všechen svůj čas. Bydlím v Olomouckém kraji. Prosím pomozte mi. Děkuji.

Re: Jsem ztracený případ?

(Lia, 24. 1. 2018 15:24)

Ahoj určitě nejsi ztracený případ. Je mi 14, bruslení je celý můj život a při každé příležitosti jsem na ledu, skáču, dělám sestavy a tak. Jenže bydlím v malým městě kde kluziště nemáme a tak mi nezbývá než za kluzištěm dojíždět. Jednou (bylo mi pořád 14) když sem byla bruslit tak mě zničeho nic oslovila jedna paní, trenérka a krasobruslařka, jestli bych nechtěla chodit na tréninky. Tak teď trénuju krasobruslení a jsem neskutečně vděčná za ty další pokroky. A to je mi 14 a i přesto mě trenérka ujistila že na to mám. Já měla výhodu že už jsem uměla bruslit, ty i když píšeš že moc bruslit neumíš, se hlavně nevzdávej. Já pořád věřila a snila že jednoho dne mě někdo osloví a řekne že mám tu možnost. A stalo se. Takže trénuj a trénuj, protože s cílevědomostí nejdál dojdeš a věř. Proměň své sny v činy. Věřím že jednou se tou krasobruslařkou staneš, tak jako jsem stala já.

Re: Re: Jsem ztracený případ?

(Terka, 25. 1. 2018 19:58)

Mockrát ti děkuji za tvoji odpověď. Budu se snažit a bojovat. Jen se bojím ,že nenajdu žádného trenéra. Jsem ráda za to ,že mám ještě možnost se stát krasobruslařkou ,že nejsem ztracený případ. Pokusím se si splnit svůj sen.